ALLMÄNNA FÖRSÄLJNING OCH LEVERANSVILLKOR

Dessa allmänna försäljnings- och leveransvillkor gäller från 01-01-2019

Dessa allmänna försäljnings- och leveransvillkor gäller för all försäljning av www.onet.se, nedan kallad "oss" eller "vi", till dess kunder, såvida inte annat skriftligen avtalats. Kundens köpvillkor har ingen inverkan och kunden anses ha accepterat dessa villkor vid köp från oss.

Dessa allmänna försäljnings- och leveransvillkor regleras av svensk lag och parterna underkastar sig de svenska domstolarnas exklusiva domsrätt.

 

STÖD

Om du har några frågor eller behöver hjälp när du gör en beställning, vänligen kontakta vår kundservice via email på kundtjanst@onet.se eller ring oss på +46 (0) 40-43 44 44. Vår högt kvalificerade och kundorienterade personal står alltid till din tjänst .

 

PRISER

Alla priser visas exklusive fraktkostnader och inklusive svensk moms.

De priser som anges på webbplatsen är giltiga om inga andra villkor avtalas.

Vi förbehåller oss rätten att ändra alla våra villkor och priser utan föregående meddelande, till exempel på grund av förändringar från våra leverantörer, valutakurser, fraktkostnader etc. och andra händelser utanför vårt inflytande och kontroll. Det är alltid det faktiska priset vid köpet som debiteras.

Vi försöker alltid se till att alla priser på webbplatsen är korrekta, men ibland kan fel uppstå. Vi förbehåller oss rätten till felaktigt angivna priser och förbehåller oss rätten att avbryta felaktiga beställningar.

Kunden är ansvarig för avslöjandet och betalningen av alla importtullar eller andra skatter som gäller i det land till vilka produkterna levereras.

 

PRODUKTINFORMATION

Vi förbehåller oss ansvaret för fel i information och fel i specifikationerna för någon av produkterna. Alla bilder ska ses som illustrationer.

För vissa reservdelar och tillbehör finns information på webbplatsen om vilka produkter de normalt passar ihop med. Detta är endast en rekommendation baserad på användarmanualer, storlekstabeller etc. Vi tar inget ansvar för att dessa produkter passar din produkt. Vår returpolicy gäller dock alltid om du inte är nöjd med din produkt.

 

BEKRÄFTELSE AV KÖP

När du har gjort ett köp skickar vi en köpbekräftelse till din e-postadress.

Om du vill avbryta eller ändra din beställning, vänligen kontakta oss omedelbart genom att svara på vår kundtjänst +46 (0) 40-43 44 44 eller vår kundtjänst, e-post kundtjanst@onet.se.

När din beställning är packad och klar för leverans får du ytterligare ett e-postmeddelande inklusive leveransinformationen. Du kan spåra sändningen med hjälp av spårningsnumret i e-postmeddelandet.

Avbokning av beställningar är inte möjligt efter att den har skickats. Avbokning av  beställningsvaror som vi inte har i vårt lager, är inte möjligt efter det att vi har beställt dem från vår leverantör.

Om vi ​​inte har alla beställda produkter i vårt lager, skickar vi de produkter vi har på lager och gör automatiskt en restorder för de saknade produkterna. Du kommer att meddelas om detta via e-post. Om du vill att vi ska vänta med leveransen tills vi har alla beställda produkter, vänligen ange detta som ett meddelande i din beställning. Detta kan göras i meddelandet från sidan "Leveransalternativ" under beställningsprocessen.

Alla visade leveranstider beräknas. Kunden har inte rätt till någon ersättning varken för direkt eller indirekt skada om produkterna inte levereras i tid.

 

BETALINGSPOLICY

Som kund hos oss hos www.onet.se hanteras dina betalningar av Klarna AB. För frågor om betalning kan du kontakta vår kundtjänst via email på kundtjanst@onet.se eller via telefon på +46 (0) 40-43 44 44.

Alla priser inkluderar moms. Orderöversikten inkluderar alla kostnader för produkten, som porto, faktura, förpackning etc.

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna        Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

 

Klarna faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.


Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.


Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Klarna Faktura som betalningsmetod är endast tillgänglig för privatpersoner och kan inte väljas av företag oavsett företagsform. Denna betalningsmetod kan inte användas för köp från Partner.

Om du väljer en faktura, kommer den att skickas via e-post från Klarna inom 24 timmar efter att beställningen har skickats, och med det förfallodag som anges under köpprocessen. Inga extra avgifter läggs på för inköp mot fakturan. Observera att du alltid måste ange ett komplett personnummer när du köper med Klarna Faktura. Klarna gör en kreditbetyg för att utvärdera om du kan handla för det valda beloppet. I det kreditbetyget tittar Klarna främst på tre saker: deras tidigare betalningshistorik, hur mycket du vill handla och extern information som Klarna samlar in från ett kreditrapporteringsföretag (du får ett meddelande om att information har erhållits från kreditrapporteringen företag). Det är alltså en kombination av flera olika faktorer som avgör om köpet går igenom. Om köpet inte går igenom med en faktura kan du slutföra beställningen med en annan av de betalningsmetoder vi erbjuder. Om du har frågor om kreditbetyget, vänligen kontakta Klarna på 08 - 120 120 10 mån – fre. kl. 8.00–22.00 och lörsol. kl. 10:00 till 17:00. För mer information om Klarnas hantering av personuppgifter hänvisar vi dig till Klarnas policy för dataskydd.

För prenumerationsköp där till exempel ett avtalat belopp dras av varje månad, lagras din betalningsinformation krypterad och säker hos vår betalningsförmedlare och kan endast användas av vår leverantör för att genomföra transaktionen. Samtycke till detta erhålls också under köpprocessen.

 

MOMS, TULL ELLER ANDRA AVGIFTER

Det finns olika tull- och momsregler i alla länder.

www.onet.se ansvarar inte för några av dessa kostnader som kan uppstå efteråt.

Till exempel, om du som kund inte betalar din moms eller anpassade avgift och detta debiteras tillbaka till www.one.se genom din nationella tull eller till exempel fraktföretaget, kommer vi i detta fall att debitera dig direkt för det belopp som har debiterats till oss och även en påföljdsavgift på 1500 sek för administrationskostnaden.

 

LEVERANS

Vi levererar beställningar vardagar 08.00 - 17.00. Beställningar som skickas på lördagar, söndagar och helgdagar behandlas nästa arbetsdag. Visade leveransdagar avser arbetsdagar, dvs. inte lördagar, söndagar och helgdagar.

Vid köp för 500 SEK eller mer exkl. Moms och fraktkostnader, erbjuder vi gratis leveranser.

Vår leverantör är PostNord för alla våra privata kunder inom Sveriges nationella gränser. Leveranserna har en leveranstid på 1-2 dagar beroende på vikt och leveransadress.

För leveranser till kunder utanför länderna har vi avtal med DHL och UPS. Vi kontrollerar och använder alltid den leverantör som kan erbjuda de bästa villkoren och priserna för den faktiska leveransen.

Vissa produkter har längre leveranstider än normalt och kan visas som ”2-10 dagar för leverans.” Detta gäller om en produkt finns i ett lager av en av våra leverantörer. Ibland kan det ta ännu längre tid beroende på våra leverantörers leveransprocess, som vi inte kan kontrollera.

Vi ansvarar för transportrisken, dvs risken för att en produkt skadas eller går förlorad under leverans till kunden. Kunden bär kostnaden och risken att returnera den till oss. Vi är dock inte ansvariga eller ansvariga om paketet beslagts på grund av problem med tullklarering. Kontrollera därför ditt lands tullpolicy innan du gör en beställning.

Alla leveranser från oss inkluderar en leveransanteckning. Detta dokument innehåller referensen till beställningsnumret för den aktuella leveransen. Leveransnotatet och produkten innehåller också artikelreferensen som motsvarar varandra.

 

SKADESTÅND

Informera oss omedelbart via vår kundtjänstcenter om eventuella skador så att vi kan hjälpa dig att lösa problemet.

Om du upptäcker skador på paketet när du får det, ska du omedelbart meddela transportören och be dem att göra anspråk.

Om du upptäcker skadan först när du öppnat paketet och skadan verkar ha orsakats under transporten, vänligen kontakta oss så kommer vi att vägleda dig i hur du gör anspråk.

Tveka inte att kontakta vår kundtjänst på Restore-it AB på +46 (0) 40-43 44 44 eller kundtjanst@onet.se om du behöver hjälp eller om du har problem med operatörens kravhantering.

 

OUTHÄMTADE PAKET

Om du inte hämtar ditt paket eller om du inte är tillgänglig för att ta emot leveransen, och transportören, därför returnerar du paketet till oss (14 - 30 dagar beroende på transportörens villkor), förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra kostnader för leverans och returfrakt.

 

GARANTI

Garantivillkor

Garanti för reservdelar

Garanti för LCD-modulreparationsutrustning

Garanti för Flash & Lås upp produkter

Garanti för reparationsutrustning

Garanti och returpolicy

 

GARANTI FÖR RESERVDELAR

Vår garantipolicy för reservdelar täcker kostnadsfritt ersättning av en felaktig produkt inom 12 månader. Annars kommer klagomålet att omdirigeras till tillverkaren eller / och de pengar som betalats för artikeln kommer att returneras till kundens konto.

Garantin tillhandahålls under 12 månader från inköpsdatumet.

Garantin täcker inga utgifter för frakt till företaget skadade föremål och frakt av reparations- / bytesartiklar till kunden för kunder utanför EU.

 

Vår onlinebutik förbehåller sig rätten att avslå kundens garantikrav i fall som anges nedan:

Garantitätningarna på LCD eller pekskärmen är borttagna eller skadade. Kontrollera produktens användbarhet innan du tar bort skyddsförseglingen.

Skyddsgaranti förseglas på nytt.

Platt kabel har synliga skador eller överdriven användning.

IC: er och små reservdelar har lödspår förutom platt kabel.

Garantiperioden har gått ut.

Brott mot tjänsteföreskrifter.

Produkten har modifierats eller använts för oavsiktliga ändamål

Produkten har skadats vid mekaniskt, termiskt, elektriskt, etcetera missbruk.

Garantin täcker inte slarvig användning av föremålet (införande av främmande fragment och vätskor på reservdelar eller i enheter, elektrostatisk urladdning, missbruk av spänning och andra externa faktorer).

Kunden bör fråga vår försäljningschef om exakta villkor innan produkten returneras under garanti.

Som kundorienterat företag är vi alltid öppna för kommunikation med våra kunder. Vi tror på ett ömsesidigt gynnsamt samarbete.

 

GARANTI FÖR LCD-MODUL REPARATIONSUTRUSTNING

Garanti för reparationsutrustning för LCD-modul täcker 12 månader från köptillfället.

Garantin täcker endast hårdvaruprodukter.

Garanti för Flash & Lås upp produkter

Garanti för serviceprodukter täcker 12 månader från köptillfället. Garantin täcker inte virtuella varor.

Garantin täcker endast hårdvarudelen av ett föremål och inkluderar inte kablar och tillbehör såvida inte dessa köps separat.

Företaget garanterar inte korrekt arbete med programvara, såvida det inte är relaterat till hårdvaran, och har inget ansvar för skador orsakade av missbruk av programvara eller serviceprodukt.

 

RETURPOLICY

Vårt företag är inte ansvarigt eller ansvarigt om paketet skickas tillbaka till oss, skadas eller konfiskeras på grund av problem med tullklarering för kunder utanför EU. Kontrollera därför ditt lands tullpolicy innan du gör en beställning.

 

Vårt företag är inte ansvarigt eller ansvarigt för skadade paket eller de som skickas tillbaka till oss i händelse av att den utsedda kurirtjänsten misslyckades med att leverera ditt paket(-er) till den angivna försändelseadressen efter flera försök (på grund av frånvaro från din sida).

 

Om kunden får ett paket med skadade föremål, ska han / hon göra följande:

Alla våra produkter inspekteras och testas så mycket som möjligt före leverans och är därför av högsta kvalitet.

Du som kund ska inspektera produkterna omedelbart efter mottagandet. Om det är något fel med produkten eller leveransen, kontakta vår kundtjänst på kundtjanst@onet.se eller per telefon +46 (0) 40-43 44 44, inom 10 arbetsdagar efter att du har fått din leverans, så kommer vi att ta hand om problemet.

Om du inte gör det ska du anses ha accepterat leveransen.

Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt köp har du full returrätt inom 10 arbetsdagar efter att du har mottagit din leverans. Detta innebär att du har rätt att returnera produkten och få den ersatt, få en kreditnota eller få tillbaka dina pengar.

Returrätten tillämpas endast om produkten är i samma skick som när den skickades från oss. Produkten får inte användas, och om produkterna finns i ett paket eller har en LCD-garantitätning måste förpackningen och tätningen naturligtvis vara obruten.

Särskilda utbytesregler tillämpas för digitaliserare och LCD-skärmar. Använd inte digitaliseraren eller LCD-skärmen på telefonen med klistringsskitet, och testa dem alltid bara genom att ansluta kontakter och ta inte bort skärmskydden. Men LDC-skärmar med beröringsfel byts ut även om tätningen är trasig.

Återlämnade artiklar som inte funnits efter testning kommer att returneras på kundens bekostnad.

Tillverkare av smartphones och surfplattor gör ständigt förändringar i programvaran, vilket kan leda till att en produkt som levereras av oss, till exempel en icke-originalskärm, inte längre fungerar. Vi garanterar att våra produkter, på leveransdagen, fungerar med tillverkarens produkt. Vi kan dock inte ta något ansvar för produkten, om den efter en programuppdatering inte längre fungerar. Det här scenariot är därför inte en giltig orsak till ett garantiklagomål eller återlämnande.

Returrätten är inte giltig för köp av  beställningsvaror som vi inte har i vårt lager.

Om en retur inte kommer tillbaka till oss måste du betala för den förlorade produkten.

Om du har betalat för ditt köp innan det returneras ersätter vi dig det aktuella dagspriset för produkten inklusive en reduktion med en viss rabatt. Om hela leveransen återlämnas och ingen ersättning görs, ersätter vi dig också för den ursprungliga fraktkostnaden. Vi skickar en kreditnota. Om du av någon anledning i stället för en kreditnota vill att pengarna ska betalas ut kommer vi att göra det inom 30 dagar efter att vi har fått informationen om ditt bankkonto. Kreditanmärkningar som inte används inom 12 månader från dagen för utfärdandet kommer att avbrytas utan varning, ersättning eller betalning.

Alla våra reservdelar täcks av en 12-månadersgaranti, vilket innebär att vi inom 12 månader från inköpsdagen byter ut en felaktig produkt mot en ny produkt. Garantin gäller inte för skador orsakade av felaktig hantering av produkten.

Om du vill returnera en produkt, kontakta vår kundtjänst på kundtjanst@onet.se eller per telefon +46 (0) 40-43 44 44 före returen. Du måste också använda detta RMA-dokument.

 

RETURADRESS:

www.onet.se

Företagsvägen 29 Hus 8

232 37 Arlöv, Sverige

 

Returer som skickas till en felaktig adress och därför inte tas emot av oss, kommer inte att betraktas som giltiga fordringar och kommer inte att godkännas.

Ansvarsfriskrivning

Levererade produkter förblir vår egendom tills full betalning har gjorts. Köparen ansvarar för eventuella skador på mottagna varor.

 

ANSVARSBEGRÄNSING

I händelse av brott mot dessa allmänna försäljnings- och leveransvillkor av oss ska kundens åtgärder begränsas till skador som under inga omständigheter överskrider priset på produkten och vi är under inga omständigheter ansvariga för några direkta, indirekta, tillfälliga eller påföljande förluster, förlust av vinst eller skada på något vis.

 

FORCE MAJEURE

Vi är inte ansvariga för förseningar eller misslyckanden med att fullgöra några av våra skyldigheter om förseningen eller misslyckandet är resultatet av händelser eller omständigheter utanför vår rimliga kontroll, inklusive men inte begränsat till naturkatastrofer, strejker, lockouts, olyckor, krig, civil uppror , upplopp, terrorism, brand, nedbrytning av anläggningar eller maskiner eller brist eller otillgänglighet av råvaror från en naturlig leveranskälla, eller leverantörers misslyckande att leverera material av någon anledning, och vi har rätt till en rimlig utvidgning av våra skyldigheter. Vi är inte ansvariga för att kompensera kunden för direkt eller indirekt skada.